Ga naar de inhoud
  • Trainingen
  • Diensten
  • Voor wie
    • Dierenartsenpraktijken
    • Bedrijf en beleid
    • Onderzoek en onderwijs
  • Over ons
  • Leesvoer
  • Winkel
  • Contact
  • NL
  • EN
  • NL
  • EN
€0,00 0 Winkelwagen
  • Trainingen

    Trainingen

    St. Anna Advies biedt talloze trainingen voor jou en je team. Van in-clinic tot E-learning en met maatwerk waar nodig. Ontdek de juiste training voor jouw dierenartsen­praktijk.

    Team trainingen

    • Kampioen in Communicatie
    • Communiceren aan de Balie
    • Motiverende Gesprekken Voeren
    • Interne Communicatie bij Innovatie
    • Klantcommunicatie bij Innovatie
    • Klantgericht Telefoneren
    • Communiceren over Geld
    • Effectieve Consultvoering
    • Uitdagende Situaties
    • Tijd & Prioriteit
    • Effectiever samenwerken
    • Bedrijfsbegeleidingsgesprek

    Individuele trainingen

    • Zeker van je Zaak
    • Klantgericht Telefoneren
    • Effectieve Consultvoering
    • Uitdagende Situaties
    • Jouw Fundament (dierenarts)
    • Jouw Fundament (paraveterinair)

    Online trainingen

    • Telefoon Toolbox E-learning
    • Consult Toolbox E-learning

    Maatwerk trainingen

    • In-clinic Training naar wens
    • Lezingen, Workshops & Webinars
  • Diensten

    Diensten

    We ondersteunen organisaties met adviestrajecten, verzorgen gastlessen en E-learning voor MBO’s en Universiteiten, we doen onderzoek en we geven lezingen en workshops. We helpen jou, je team en je organisatie om communicatie-instrumenten effectiever in te zetten.

    Alle diensten op een rij

    • Communicatieadvies
    • Lezingen, Workshops & Webinars
    • Onderwijsprogramma’s
    • Fijn-Aan-De-Lijn monitoring
    • Maatwerk
    • Veterinaire Trainingsacteur
    • Wetenschappelijk onderzoek

    Ontdek meer

    • Onderzoek naar Grensoverschrijdend Gedrag
    • Communicatietools
    • Ontmoet ons team
    • Veelgestelde vragen
  • Voor wie

    Voor wie

    St. Anna Advies is er voor iedereen in de veterinaire sector. Van onderwijs tot praktijk; ons team staat voor je klaar!

    Onze doelgroepen

    • Dierenartsenpraktijken
    • Bedrijf en beleid
    • Onderzoek en onderwijs

    Ontdek meer

    • Onderzoek naar Grensoverschrijdend Gedrag
    • Communicatietools
    • Ontmoet ons team
    • Veelgestelde vragen
  • Over ons
  • Leesvoer
  • Winkel
  • Contact

Home | Trainingen | Klantgericht Telefoneren

Klantgericht Telefoneren

De telefoon in de praktijk staat roodgloeiend. Je hebt vaak maar een paar minuten om de klant uit te vragen en een afspraak aan te bieden. En dat ook nog zo aardig en empathisch mogelijk. Dat is best een uitdaging.

In het kort

  • Telefoongesprekken efficiënt en kort houden en tegelijkertijd de klant aardig en empathisch te woord staan
  • Handige vragen stellen om grip te houden op je gesprek
  • Praktische tips en oneliners om een gestructureerd, effectief en klantvriendelijk telefoongesprek te voeren
Vraag een offerte aan

Houd grip op je telefoongesprek

Je hebt een klant aan de lijn, je probeert een afspraak te maken, maar de klant blijft maar doorpraten en vragen stellen. De volgende klant, die hierdoor langer in de wacht stond, is geïrriteerd. Je doet je best, maar het lukt je niet om die telefoongesprekken kort te houden. Je wil iedereen goed en professioneel helpen. Hoe je dat doet in de korte tijd die je hebt, leer je in deze training.

Je krijgt les van professionals met verstand van de dierenartsenpraktijk. Je krijgt praktische tips, handvatten en one-liners waar je direct mee aan de slag kunt. Je leert om gestructureerd en met zelfvertrouwen het gesprek met je klant te voeren. Zo haal je meer uit het gesprek in minder tijd. Jij blij, klant blij en het dier goed geholpen met een afspraak in jouw praktijkagenda.

Met ons monitoringsprogramma (Fijn-Aan-De-Lijn-Check) brengen we voor en na de training objectief en betrouwbaar de huidige telefonische klantgerichtheid van het team in kaart. We doen dit met behulp van Mystery Calling. Deze metingen geven veel inzicht en mogelijkheid om op specifieke zaken te focussen.

De training kan worden uitgebreid met een e-learning module. Deze Telefoon Toolbox bevat de belangrijkste communicatie-theorie en aansluitend speel je steeds levensechte gesprekssimulaties in een virtuele omgeving met herkenbare en uitdagende situaties uit de praktijk.

Wat ga je leren?

  • Je staat de klant aardig, empathisch én duidelijk te woord
  • Je houdt regie op je gesprek met het stellen van de juiste vragen
  • Je komt met goede triage-vragen snel tot het aanbieden van een passende afspraak
  • Je krijgt praktische tips om je telefoongesprek met meer zelfvertrouwen te voeren

Ervaringen van collega's

  • “Het is heel waardevol om te leren hoe je op een nette manier een telefoongesprek kunt sturen”
  • “Je gaat bewuster nadenken over welke vragen je het beste kunt stellen”

Voor wie

  • Voor alle medewerkers in de dierenartsenpraktijk (gezelschapsdieren, landbouwhuisdieren en/of paarden)
  • Voor het hele team (of een gedeelte daarvan) bij jou op de praktijk
  • Of op individuele inschrijving tijdens onze Anna’s Communicatiedagen

Praktische zaken

  • Teamtraining van 3 uur op locatie
  • Maximaal 14 personen
  • Vanaf €1335,- per training, excl. BTW
  • Inclusief trainingsmaterialen
  • Accreditatie: 3 punten

Vraag een offerte aan

Wil je een offerte ontvangen of heb je liever eerst nog wat meer informatie over deze training? Aarzel dan niet om contact met ons op te nemen. Wij helpen je graag!

Vraag een offerte aan
Vraag een offerte aan
Neem contact met ons op

Vragen? We helpen je graag verder

Heb je een vraag of wil je liever eerst nog wat meer informatie over deze training? Aarzel dan niet om contact met ons op te nemen. Wij helpen je graag!

Neem contact met ons op

Verder leren of op zoek naar een andere training – Bekijk alle trainingen

Veterinary DialogueTrainer

Online oefenen met realistische gesprekssimulaties

Bij St. Anna Advies geloven we in leren door te doen. Om die reden ontwikkelden we, in samenwerking met DialogueTrainer, de Veterinary DialogueTrainer (VDT). Dit is onze online trainingstool waarin je levensechte gesprekken kunt oefenen met een avatar. Leuk én leerzaam!

Meer over de VDT

Inspiratie nodig?

Bekijk eens onze boeken. Geschreven om je te informeren, inspireren en te motiveren.
Bekijk onze publicaties

Communicatietools voor veterinaire professionals

Naast communicatieadvies en -trainingen, doen we wetenschappelijk onderzoek en schrijven we communicatie(hand)boeken. Daarnaast hebben we allerlei middelen om jou te helpen in het verbeteren van je praktijkcommunicatie.

Naar de winkel
Ons leesvoer

Gezonde dieren, gelukkige mensen en een goedlopende organisatie. Daar draait het om.
Wij bieden praktisch communicatieadvies en training voor de veterinaire en agrarische sector.

Trainingen

  • Individuele trainingen
  • Team trainingen
  • Online trainingen
  • Maatwerk

Diensten

  • Communicatie- en Strategisch Advies
  • Lezingen, Workshops & Webinars
  • Onderwijsprogramma’s
  • Monitoring & Onderzoek
  • Veterinaire Trainingsacteur
  • Maatwerk

Handige links

  • Veelgestelde vragen
  • Veterinary DialogueTrainer
  • Ons goede doel
  • Contact

Volg ons

Linkedin Instagram Facebook

Contact

  • Maak een afspraak
  • +31 (0) 24 35 00 888
  • +31 (0) 618 051 959
  • info@anna-advies.nl
  • St. Anna Advies
  • Hogewaldstraat 1B 6641 KD Beuningen

© 2025 St. Anna Advies

  • Algemene voorwaarden
  • Privacyverklaring
  • Leveringsvoorwaarden