Ga naar de inhoud
  • Trainingen
  • Diensten
  • Voor wie
    • Dierenartsenpraktijken
    • Bedrijf en beleid
    • Onderzoek en onderwijs
  • Over ons
  • Leesvoer
  • Winkel
  • Contact
  • NL
  • NL
€0,00 0 Winkelwagen
  • Trainingen

    Trainingen

    St. Anna Advies biedt talloze trainingen voor jou en je team. Van in-clinic tot E-learning en met maatwerk waar nodig. Ontdek de juiste training voor jouw dierenartsen­praktijk.

    Team trainingen

    • Kampioen in Communicatie
    • Klantgericht Telefoneren
    • Het Klantgerichte Gesprek
    • Omgaan met Prijsbezwaren
    • Effectiever samenwerken
    • Effectieve Consultvoering
    • Uitdagende Situaties
    • Motiverende Gesprekken Voeren
    • Communiceren aan de Balie
    • Tijd & Prioriteit
    • Bedrijfsbegeleidingsgesprek
    • Interne Communicatie bij Innovatie
    • Klantcommunicatie bij Innovatie

    Individuele trainingen

    • Klantgericht Telefoneren
    • Effectieve Consultvoering
    • Uitdagende Situaties
    • Motiverende Gesprekken Voeren
    • Omgaan met prijsbezwaren

    Online trainingen

    • Telefoon Toolbox E-learning
    • Consult Toolbox E-learning
    • Mindful Practice E-learning

    Maatwerk trainingen

    • Training op maat
    • Lezingen, Workshops & Webinars
  • Diensten

    Diensten

    We ondersteunen organisaties met adviestrajecten, verzorgen gastlessen en E-learning voor MBO’s en Universiteiten, we doen onderzoek en we geven lezingen en workshops. We helpen jou, je team en je organisatie om communicatie-instrumenten effectiever in te zetten.

    Alle diensten op een rij

    • Communicatieadvies
    • Lezingen, Workshops & Webinars
    • Onderwijsprogramma’s
    • Fijn-Aan-De-Lijn monitoring
    • Maatwerk
    • Veterinaire Trainingsacteur
    • Wetenschappelijk onderzoek

    Ontdek meer

    • Onderzoek naar Grensoverschrijdend Gedrag
    • Communicatietools
    • Ontmoet ons team
    • Veelgestelde vragen
  • Voor wie

    Voor wie

    St. Anna Advies is er voor iedereen in de veterinaire sector. Van onderwijs tot praktijk; ons team staat voor je klaar!

    Onze doelgroepen

    • Dierenartsenpraktijken
    • Bedrijf en beleid
    • Onderzoek en onderwijs

    Ontdek meer

    • Onderzoek naar Grensoverschrijdend Gedrag
    • Communicatietools
    • Ontmoet ons team
    • Veelgestelde vragen
  • Over ons
  • Leesvoer
  • Winkel
  • Contact

Home | Trainingen | Het Klantgerichte Gesprek

Het Klantgerichte Gesprek

Een klantgericht, gestructureerd en efficiënt gesprek, verhoogt direct de klanttevredenheid. Het verkort wachttijden en vergroot de kans dat de klant een afspraak maakt voor een consult.

In het kort

  • Klantgesprekken efficiënt en kort houden en tegelijkertijd de klant aardig en empathisch te woord staan
  • Handige vragen stellen om grip te houden op je gesprek
  • Praktische tips en oneliners om een gestructureerd, effectief en klantvriendelijk gesprek te voeren
Vraag een offerte aan

Houd grip op je klantgesprek

Je bent in gesprek met een klant. Je probeert afspraken te maken of informatie te delen, maar de klant blijft doorvragen en steeds nieuwe onderwerpen aansnijden. Ondertussen wacht de volgende klant, die geïrriteerd raakt, omdat het langer duurt dan verwacht. Je doet je uiterste best om iedereen goed en professioneel te woord te staan, maar toch lukt het je niet altijd om de gesprekken kort en effectief te houden. Hoe combineer je aandacht, klantgerichtheid en efficiëntie in de beperkte tijd die je hebt? Dat leer je in deze training.

Je krijgt les van professionals met verstand van de dierenartsenpraktijk. Je krijgt praktische tips, handvatten en one-liners waar je direct mee aan de slag kunt. Je leert om gestructureerd en met zelfvertrouwen het gesprek met je klant te voeren. Zo haal je meer uit het gesprek in minder tijd. Jij blij, klant blij en het dier goed geholpen.

Met ons monitoringsprogramma (Fijn-Aan-De-Lijn-Check) brengen we voor en na de training objectief en betrouwbaar de huidige telefonische klantgerichtheid van het team in kaart. We doen dit met behulp van Mystery Calling. Deze metingen geven veel inzicht en mogelijkheid om op specifieke zaken te focussen.

Wat ga je leren?

  • Je staat de klant aardig, empathisch én duidelijk te woord
  • Je houdt regie op je gesprek met het stellen van de juiste vragen
  • Je komt met goede triage-vragen snel tot het aanbieden van een passende afspraak
  • Je maakt samen met je team duidelijke afspraken en leert hoe je die ook daadwerkelijk nakomt, zodat iedereen hetzelfde uitstraalt richting de klant.

Ervaringen van collega's

  • “Het is heel waardevol om te leren hoe je op een nette manier een telefoongesprek kunt sturen”
  • “Je gaat bewuster nadenken over welke vragen je het beste kunt stellen”

Voor wie

  • Voor alle medewerkers in de dierenartsenpraktijk (gezelschapsdieren, landbouwhuisdieren en/of paarden)
  • Voor het hele team (of een gedeelte daarvan) bij jou op de praktijk
  • Of op individuele inschrijving tijdens onze Anna’s Communicatiedagen

Praktische zaken

  • Teamtraining van 3 uur op locatie
  • Maximaal 14 personen
  • Inclusief trainingsmaterialen
  • Accreditatie: 3 punten
  • We maken graag een offerte op maat

Vraag een offerte aan

Wil je een offerte ontvangen of heb je liever eerst nog wat meer informatie over deze training? Aarzel dan niet om contact met ons op te nemen. Wij helpen je graag!

Vraag een offerte aan
Vraag een offerte aan
Neem contact met ons op

Vragen? We helpen je graag verder

Heb je een vraag of wil je liever eerst nog wat meer informatie over deze training? Aarzel dan niet om contact met ons op te nemen. Wij helpen je graag!

Neem contact met ons op

Verder leren of op zoek naar een andere training – Bekijk alle trainingen

Veterinary DialogueTrainer

Online oefenen met realistische gesprekssimulaties

Bij St. Anna Advies geloven we in leren door te doen. Om die reden ontwikkelden we, in samenwerking met DialogueTrainer, de Veterinary DialogueTrainer (VDT). Dit is onze online trainingstool waarin je levensechte gesprekken kunt oefenen met een avatar. Leuk én leerzaam!

Meer over de VDT

Inspiratie nodig?

Bekijk eens onze boeken. Geschreven om je te informeren, inspireren en te motiveren.
Bekijk onze publicaties

Communicatietools voor veterinaire professionals

Naast communicatieadvies en -trainingen, doen we wetenschappelijk onderzoek en schrijven we communicatie(hand)boeken. Daarnaast hebben we allerlei middelen om jou te helpen in het verbeteren van je praktijkcommunicatie.

Naar de winkel
Ons leesvoer

Gezonde dieren, gelukkige mensen en een goedlopende organisatie. Daar draait het om.
Wij bieden praktisch communicatieadvies en training voor de veterinaire en agrarische sector.

Trainingen

  • Individuele trainingen
  • Team trainingen
  • Online trainingen
  • Maatwerk

Diensten

  • Communicatie- en Strategisch Advies
  • Lezingen, Workshops & Webinars
  • Onderwijsprogramma’s
  • Monitoring & Onderzoek
  • Veterinaire Trainingsacteur
  • Maatwerk

Handige links

  • Veelgestelde vragen
  • Veterinary DialogueTrainer
  • Ons goede doel
  • Contact

Volg ons

Linkedin Instagram Facebook

Contact

  • Maak een afspraak
  • +31 (0) 24 35 00 888
  • +31 (0) 618 051 959
  • info@anna-advies.nl
  • St. Anna Advies
  • Hogewaldstraat 1B 6641 KD Beuningen

© 2025 St. Anna Advies

  • Algemene voorwaarden
  • Privacyverklaring
  • Leveringsvoorwaarden