Veterinary-Dialogue-Trainer

Oefen situaties en gesprekken met een virtuele klant.

Scenario’s over het corona virus

Door de huidige omstandigheden rondom het corona virus kom je in de praktijk nieuwe lastige situaties tegen. Speciaal voor deze bijzondere lastige situaties hebben wij een aantal scenario’s ontwikkeld. Met deze scenario’s kun je de communicatie in deze uitdagende situaties oefenen. De scenario’s die we gemaakt hebben zijn:
Dit scenario gaat over de huidige situatie van zo veel mogelijk binnen blijven en de sociale contacten beperken. Hoe ga je hier in de praktijk mee om? Hoe maak je de klant duidelijk dat je alleen nog maar spoedeisende zorg biedt aan dieren.
Hoe beantwoord je de veelgestelde vragen over huisdieren en het krijgen van het corona  virus. Dit scenario gaat over een bezorgde klant met een kat die ook bij haar verkouden buurvrouw komt. Hoe ga je hiermee om?
Je bent aan het werk in de praktijk wanneer er een klant veel te dichtbij komt. Ze ziet het belang van afstand houden niet in en brengt jouw gezondheid daarmee in gevaar. Hoe geef je op een nette manier aan dat de klant afstand moet houden?
Er heersen veel vragen over of de praktijken nog wel geopend zullen blijven. Hoe ga je om met bezorgde klanten met bijvoorbeeld chronisch zieke dieren die medicatie nodig hebben?
Ook in deze tijd zal het niet altijd goed gaan met de huisdieren. Helaas kom je in de praktijk ook nu euthanasie bij de dieren tegen. Hoe ga je hier als praktijk mee om binnen de huidige adviezen van de overheid?
Hoe geef jij je collega’s een echt goed compliment? Het is minder makkelijk dan het soms lijkt. En wat is jouw reactie als je een compliment ontvangt?
Een bezorgde klant belt op over zijn kat. Aan de telefoon blijkt dat het gaat om een mogelijk ernstige situatie. De man vindt het geen goed idee om naar de praktijk te komen vanwege het corona virus. Hoe leg je meneer uit dat het toch verstandig is om te komen?
Wij wensen jullie veel succes de komende tijd!

Meer informatie over Veterinary Dialogue Trainer

Communiceren is niet altijd gemakkelijk. In specifieke situaties kun je je bijvoorbeeld ongemakkelijk, onzeker of zelfs angstig voelen. Hoewel je in theorie weet wat je moet doen of zeggen, kan communicatie in de praktijk erg lastig zijn. Omdat een situatie nieuw voor je is, omdat je een situatie spannend vindt of omdat je vanuit gewoonte handelt. Met de Veterinary Dialogue Trainer is het mogelijk om specifieke situaties en gesprekken te oefenen met een virtuele klant. Oefen gespreksvaardigheden met emotionele klanten, prijskopers, ratelaars of andere (lastige) klanten in de vorm van een computerspel. Leuk, leerzaam en online!

Je gaat in gesprek met de virtuele klant, waarbij je kiest uit verschillende antwoordopties. Elke keuze resulteert in een specifieke reactie van de ‘klant’. Deze virtuele klant heeft ook een emotionele gezichtsuitdrukking en uitspraak! De keuzes van de speler bepalen de effectiviteit van de communicatie. Het systeem registreert deze, geeft scores en feedback. Lukt het jou om de klant met een goed gevoel de praktijk te laten verlaten?

De door ons gebouwde scenario’s kunnen nauwkeurig op alle soorten doelgroepen worden aangepast. Uitslagen worden gemeten en verwerkt in onze trainingen. In eerste instantie functioneren deze scenario’s als tastbaar meetinstrument voor de trainingen Beter Aan De Balie en Kwali-Tijdsconsult. In de toekomst wordt de Dialogue Trainer onderdeel van meer van onze producten.

Wat kost dat?

Prijs afhankelijk van jouw specifieke wensen. Wij maken graag een vrijblijvende offerte op maat.

Meer weten, meer zien, meer doen?

Wij helpen je graag!

Neem contact op!