Kampioen in communicatie

3-jarig praktijkprogramma

Zou het niet ideaal zijn om alleen maar blije klanten te hebben. Om voor een goed salaris in een goed geolied super-team te werken. Om voldoende tijd over te houden voor vrienden en familie. En zou het niet heerlijk zijn wanneer alle klanten ons advies opvolgen en nooit meer klagen over de rekening. Wij denken dat het kan!

St. Anna Advies biedt een meerjarig trainingsprogramma voor de hele dierenartsenpraktijk. Daarin optimaliseren we, samen met jou en je team, alle factoren die van belang zijn voor een succesvolle praktijk.

In dit driejarige programma trainen we niet alleen je communicatievaardigheden, zodat je jouw klanten laat kwispelen. Zodat ze enthousiast van jullie worden vanaf het moment dat ze bellen, tot en met het betalen van de factuur. Oók in lastige situaties.
We helpen jullie ook om focus en balans aan te brengen in je werk. Geen uitpuilende spoedagenda’s meer met uitgelopen spreekuren, maar meer rust en plezier in je werk. En we zoomen in op de waarde en de waardering van jullie dienstverlening, de psychologie van geld, en het succesvol omgaan met prijsbezwaren.

Inhoud jaar 1 – Klanten en kansen

In dit eerste jaar focussen we op het vinden en verleiden van de klant. Hoe zorgen we dat die fan wordt van jullie praktijk. We besteden aandacht aan de telefoon- en baliegesprekken. Én zoomen in op de waarde en de waardering van jullie dienstverlening, en hoe je dit terug laat komen in je prijsbeleid.

Trainingen

Er zijn dit jaar meerdere contactmomenten die in overleg worden afgestemd:
• Twee in-clinic-trainingen van 4 uur voor het hele team

Verder vindt er monitoring plaats van gespreksvoering:

  • 12 maanden Mystery calling, inclusief toegang tot een uitgebreid online Dashboard en geven we je de handvatten om je resultaten te verbeteren
  • Veterinary DialogueTrainer Telefoon Toolbox

In dit eerste jaar heeft u ook een vrij te besteden blok van drie adviesuren / ondersteuning. Deze kunt u bijvoorbeeld inzetten om het jaar te evalueren, een extra (online) training, coaching van een individueel teamlid, overleg management over doelen, vervolg of aandachtspunten. Helemaal afhankelijk van uw wensen en hoe het programma binnen uw kliniek verloopt.

Resultaat

Na dit eerste jaar zijn jullie in staat om als team jullie klanten te laten kwispelen vanaf het moment dat ze bellen, tot en met het betalen van de factuur. Jullie passen de basis communicatievaardigheden toe, kunnen omgaan met prijsbezwaren en begrijpen de psychologie van de klant. We stellen samen de doelen vast voor het volgende jaar.

Inhoud jaar 2 – Plezier en Professionaliteit

Dit jaar bouwen we verder aan een goede structuur voor het consult en het adviesgesprek aan de balie. We besteden aandacht aan een goede behoeftebepaling en het managen van verwachtingen. Jullie oefen gesprekken met de Veterinary DialogueTrainer. Later in het jaar oefenen jullie in een teamtraining met een rollenspelacteur. Dan komen ook de lastigere situaties en de moeilijke klanten aan bod.

Trainingen

Er zijn dit jaar meerdere contactmomenten:
• Twee in-clinic-trainingen van 4 uur voor het hele team, waarvan één training met een rollenspelacteur

Verder vindt er monitoring plaats van gespreksvoering:
• Mystery calling monitoring elk kwartaal
• Veterinary DialogueTrainer Consult Toolbox

In dit tweede jaar heeft u ook een vrij te besteden blok van drie adviesuren / ondersteuning. Deze kunt u bijvoorbeeld inzetten om het jaar te evalueren, een extra (online) training, coaching van een individueel teamlid, overleg management over doelen, vervolg of aandachtspunten. Helemaal afhankelijk van uw wensen en hoe het programma binnen uw kliniek verloopt.

Resultaat

Na dit tweede jaar voel je je comfortabeler in de klantgesprekken. Je hebt regie en een goede gespreksstructuur om op terug te vallen en je werkt binnen de consulttijd. Je krijgt met meer rust en plezier ook de lastigere klant aan jouw kant. We evalueren het resultaat en bepalen samen de prioriteiten voor het volgende jaar.

Inhoud jaar 3 – Slimmer en Sterker

In dit derde jaar gaan we zorgen dat we niet harder maar slimmer gaan werken. We staan stil bij planning en prioritering. We nemen afscheid van dogma’s en slechte gewoonten. We vergroten het werkplezier door je te leren om professioneel om te gaan met tegenslag, fouten en klachten. En we werken aan de koersvastheid van de praktijk

Trainingen

Er zijn dit jaar meerdere contactmomenten:
• Twee in-clinic-trainingen van 4 uur voor het hele team, waarvan één training met een rollenspelacteur

Verder vindt er monitoring plaats van gespreksvoering:
• Mystery calling monitoring elk kwartaal
• Veterinary DialogueTrainer Uitdagende situaties Toolbox

In dit derde jaar heeft u ook een vrij te besteden blok van drie adviesuren / ondersteuning. Deze kunt u bijvoorbeeld inzetten om het jaar te evalueren, een extra (online) training, coaching van een individueel teamlid, overleg management over doelen, vervolg of aandachtspunten. Helemaal afhankelijk van uw wensen en hoe het programma binnen uw kliniek verloopt.

Resultaat

Jullie zijn een ge-olied superteam geworden. Jullie hebben regie over jullie tijd en agenda. Jullie kennen de prioriteiten en de koers van de praktijk en hebben de vaardigheden om die koers vast te houden. Kortom, jullie hebben de St. Anna Standard of Succes bereikt: Balans, Focus én Fun.

Meer weten, meer zien, meer doen?

Wij helpen je graag!

“De diersoort waar je het meeste verstand van moet hebben, is de mens…”