Februari is de maand van de gebitsverzorging. We kennen allemaal de foto van de hond en de kat met een glimlach. Merendeel van de dierenartsen geven gratis gebitscontroles in de maand februari en voederfabrikanten geven korting op de tandenbrokjes. Een goed initiatief om eens extra aandacht aan het gebit van onze dieren te besteden.

Laatst ging ik uit eten met een vriendin bij een restaurant waar ik wel eens vaker kom. Deze keer hadden wij een ober die ontzettend vrolijk en gezellig was. Je zag echt dat hij er enorm veel plezier in zijn werk heeft, daar werden wij ook blij van. Heel het restaurant zat vol, er was geen plek meer over, maar aan de ober was niet te merken dat hij het druk had. Wat een leuke avond hadden wij! Hij maakte grapjes en dacht met ons mee over welke wijn we het beste bij de gerechten konden drinken.

Ik heb, zoals ik al aangaf, hier vaker gegeten maar nu smaakte het eten nog lekkerder en was onze avond nog leuker. Ik ben ervan overtuigd dat deze ober daar door zijn service met een glimlach voor zorgde. Deze avond was ik bijna 80 euro kwijt, dat is zeker veel geld maar duur was het niet. Wij hebben heerlijk gegeten, met lekkere wijn en geweldige bediening. Had ik 80 euro af moeten rekenen en was het eten mwa, de wijn niet echt lekker en de bediening niks speciaals of zelfs kortaf en gehaast geweest dan was het veel geld en duur!

Ikzelf zou deze maand ook graag benutten om ons gebit ook eens te laten zien aan onze klanten. Ik bedoel dan natuurlijk niet door te gaan grommen. Maar net als de ober te laten zien dat wij het mooiste vak op aarde hebben en dat wij ervan genieten. Laat je lach maar zien aan de klanten! Geef je klanten de service met een glimlach die ze verdienen, zelfs als het erg druk is. Daar gaan de klanten zelf ook van glimlachen, want laten we eerlijk zijn klanten spiegelen gedrag.

Een glimlach is de kortste afstand tussen twee mensen!

Leave a Reply